Äldre Nybörjare

Här ska du som är äldre nybörjare hitta information och resurser som hjälper dig med att komma igång med din träning.
Du ska lugnt och metodiskt bygga en grund för att hålla dig frisk och sjukdomsfri i framtiden.
Övningarna kommer vara lämpade för dig som är äldre och kanske aldrig tränat alls. Övningarna kommer vara lätta att anpassa till just din nivå, oavsett om du är 89 år gammal med ryggont, eller 65 år med studs i benen!

Det första du kan hitta här är tre stycken träningsscheman. Ett helt utan redskap som du kan använda hemma för att träna när som helst, var som helst. Ett med minimala redskap som inte kostar en förmögenhet att köpa hem och som du enkelt kan ta med dig över helgen när du hälsar på familj och vänner. Och slutligen ett träningsschema anpassat för dig som vill träna på gym men som inte innehåller allt för komplexa övningar eller sånt som man riskerar att skada sig på.

Hör ska du också kunna hitta resurser för att lära dig grunderna och få tips om mat och tillskott. Vad du behöver och varför.
Jag vill också utöka träningen från att bara inkludera styrketräning till att inkludera kondition också och hur man bäst börjar, och fortsätter med konditionsträning även om man inte har möjlighet att ge sig ut och springa ett maraton längre.

Utöver det ska jag sen gå vidare på motivation och sånt som sitter mer i skallen på oss. Hur blir vi nöjda med vår träning, hur sätter man mål, hur får man saker gjort, hur bygger man ett “optimalt” träningsschema. (Spoiler, dina personliga preferenser är det som spelar störst roll!)

Ge mig feedback på sidan!

6 + 11 =

Träningsscheman

Träningsschema utan redskap

Kommer snart!
Träna utan redskap. Här får du som ung nybörjare ett träningsschema som hjälper dig träna när du inte har några redskap. Övningarna är fysiskt utmanande och lämpade för dig som inte har så mycket träningserfarenhet men som ändå är ung och frisk.

Träningsschema med minimala redskap

Kommer snart!
Perfekt för dig som inte har tillgång till tunga vikter och skivstänger och hantlar. Träna hemma eller på resande fot med minimala redskap så som gummiband, en kettlebell och TRX-band. Schemat är anpassat för unga och friska personer utan särskilt mycket erfarenhet av styrketräning och kommer bygga en bra grundfysik!

Träningsschema med vikter

Kommer snart!
Perfekt för dig som har tillgång till gym och alla maskiner och vikter det erbjuder. Här är ett schema för dig som är nybörjare på gymmet, men ändå ung, frisk och starkt och ivrig att komma igång. Du bygger en väldigt bra grund för att fortsätta din träningskarriär och lär dig hur lyften ska utföras och varför.

Share This