Alla Ska Träna!

Välkommen till mitt nya koncept här på Styrkebloggen, “Alla ska träna!”
Målet är att skapa så mycket nytta som möjligt för så många som möjligt. Det betyder att du ska kunna börja styrketräna oavsett vem du är, och oavsett när du vill träna. Till en början ligger fokus endast på styrketräning men jag kommer expandera allt eftersom resurserna blir klara till att inkludera andra träningsformer så som konditionsträning och flexibilitet till att gå in mer på mat och näring för viktnedgång eller viktuppgång.
Styrkebloggen kommer gå från att vara en rullande blogg till att bli mer statiska sidor med resurser som lämpar dig bra för dig som vill börja styrketräna. En blogg är mer lämpad för att posta uppdateringar om saker som sker nu och som bara är aktuellt för en kort tid, men dessa resurser kommer alltid vara relevanta så statiska sidor är mer passande.
Sidan är uppbyggd enligt följande kategorier. Du som läsare är antingen

    • Yngre Nybörjare
    • Äldre Nybörjare
    • Erfaren
    • Expert

Du kan läsa om kategorierna till höger och se vilken som passar dig bäst.
I varje kategori finns det tre olika träningsscheman;

    • Utan Redskap
    • Minimala Redskap
    • Med Vikter

Dessa är anpassade så att du ska ha ett schema att följa så du kan träna när som helst, var som helst. Är gymmet stängt eller är du bortrest? ingen fara, träna “Utan Redskap” eller med de “Minimala Redskap” som du har köpt hem för en billig peng.

Ge mig feedback på sidan!

14 + 14 =

Yngre Nybörjare

Här finner du som yngre nybörjare träningsscheman och resurser som passar dig som är ung och frisk, har mycket energi och vill avancera framåt snabbt. Du klarar av övningar som är lite mer krävande och kör hellre på och får snabba och hållbara resultat än att ta det lugnt och försiktigt. Här lär du dig grunderna om styrketräning, vilka övningar du ska göra och varför. Du finner träningsscheman för alla tillfällen, utan redskap, minimala redskap och med vikter.
Till sidan för Yngre Nybörjare–>

Äldre Nybörjare

Här finner du som är äldre nybörjare träningsscheman som passar dig som gärna tar det lite lugnare med träningen, avancerar hellre sakta men säkert utan skador. Du kan vara 45, eller 85, åldern är inte så viktig eftersom träningen kommer vara enkel att anpassa för varje persons förmåga. 89 år med diskbråck, eller vara 45 med dålig kondition? Detta kommer passa alla!

Du kommer få lära dig grunderna om styrketräning, hur rörelserna fungerar och hur du undviker att skada dig samtidigt som du bygger en starkare kropp för att längre och piggare liv! Du finner träningsscheman för alla tillfällen, utan redskap, minimala redskap och med vikter. Övningarna är anpassade för att ha så låg skaderisk som möjligt och vara lätta att utföra samtidigt som de fortfarande ger dig bra träning och en starkare kropp!
Till sidan för Äldre Nybörjare–>

Erfaren

Här finner du som är lite mer erfaren av styrketräning träningsscheman som utmanar dig. Du kommer få finslipa och förbättra dina grunder som du redan har byggt upp, främst gällande bänkpress, marklyft, knäböj och militärpress. Du kommer få scheman som är gjorda för att ta din träning till nästa nivå och avancera uppåt i vikterna. Här får du träningsscheman för alla tillfällen, hemma, på resande fot eller på gymmet. Du finner träningsscheman som gör att du kan träna utan redskap, minimala redskap och med vikter.
Till sidan för Erfaren–>

Expert

Här finner du som vågar kalla dig själv för expert inom styrketräning. Du känner dina svagheter, du har jobbat länge på att pressa dina gränser i träningen och du jobbar just nu med ett kilo åt gången för att jaga vikter och förbättra dig. Denna kategorin är den jag just nu kommer lägga minst energi på, eftersom du redan vet vad du gör och har alla möjligheter att hitta nyttig information på annat håll, göra dina egna träningsscheman och fortsätta på samma väg som du är på.
Kommer snart.

Share This