Erfaren

Här ska du som är mer erfaren av styrketräning hitta information och resurser som hjälper dig att ta din träning till nästa nivå. Du ska finslipa och förbättra dina redan etablerade grunder i baslyften. Fokus kommer ligga på att fortsätta öka successivt och konsekvent med lite mer djupgående läxor och lärdomar. Övningarna kommer vara välkända för dig sedan innan med vissa inslag av nya övningar att testa på för att utvärdera hur du kan träna bort dina svagheter.

Det första du kan hitta här är tre stycken träningsscheman. Ett helt utan redskap som du kan använda hemma för att träna när som helst, var som helst. Ett med minimala redskap som inte kostar en förmögenhet att köpa hem och som du enkelt kan ta med dig över helgen om du reser eller inte har tillgång till gymmet. Och slutligen ett träningsschema anpassat för dig som har tränat på gym under en tid och redan vet grunderna men nu vill ta din träning till nästa nivå och bli mer seriös.

När de första och viktigaste resurserna för styrketräning är klar kommer jag lägga till andra saker så som kost, vila, konditionsträning och inte minst de mentala bitarna när det kommer till träning. Du börjar nu avancera så pass att du kommer behöva förbättra alla delar av dig själv för att få det mesta av träningen. Vi kommer behandla motivation, sätta upp mål och hur man blir nöjd med sig själv och det man har åstadkommit.

Ge mig feedback på sidan!

11 + 2 =

Träningsscheman

Träningsschema utan redskap

Kommer snart!
Träna utan redskap. Här får du som erfaren gymräv ett träningsschema som hjälper dig träna när du inte har några redskap. Övningarna är fysiskt utmanande och lämpade för dig som har koll på grunderna med några års erfarenhet i gymmet.

Träningsschema med minimala redskap

Kommer snart!
Perfekt för dig som inte har tillgång till tunga vikter och skivstänger och hantlar. Träna hemma eller på resande fot med minimala redskap så som gummiband, en kettlebell och TRX-band. Schemat är anpassat för dig som har några års erfarenhet av styrketräning och vill fortsätta att förbättra sin fysik och ta träningen till nästa nivå.

Träningsschema med vikter

Kommer snart!
Perfekt för dig som har tillgång till gym och alla maskiner och vikter det erbjuder. Här är ett schema för dig som har några års erfarenhet av styrketräning och vill fortsätta utvecklas och slå nya rekord. Du har redan en bra grund och kan baslyften bra. Nu vill du slipa på dina svagheter, förbättra småsaker och fortsätta öka dina vikter, 1 kg åt gången.

Share This