Du var grymt peppad och motiverad igår kväll men det har varit en lång dag, du har ätit dåligt och är trött så det blir nog inget gym idag…

FEL!

Vi har alla varit i samma situation. Oavsett anledning så drabbar svackor oss alla och hindrar oss från att få tummen ur och åka till gymmet.

Just för sådana situationer har jag sammanfattat mina 10 bästa tips för att ta steget över tröskeln som av någon konstig anledning verkar växa när du ska iväg till gymmet. Dubbelkolla så du inte försöker använda fönstret.. väldigt höga trösklar. Om du försöker ta dig ut genom dörren men ändå misslyckas så kan du istället vända blicken mot följande lista.

1. Ät en proteinbar eller ta en shake – Det är mycket lättare att dricka en shake eller äta en proteinbar än att ta sig iväg till gymmet. När du väl har ätit din bar så får den inte gå till spillo, nu MÅSTE du gå till gymmet!

2. Rutin – Packa gymbagen kvällen innan och ta med den till jobbet/skolan.

 

3. Kompromissa – Ställ in ditt tunga benpass eller tråkiga axelrotationer och sätt ihop ett roligt träningspass. Knalla in på gymmet och ryck tag i de maskiner och vikter du känner för.. go nuts.

4. Variera dig – Detta går hand i hand med ovanstående tips; gör något annorlunda, men nödvändigt. Dra på dig en ryggsäck och gå någon halvmil, gå/spring i trappor, bär omkring på din flickvän några varv runt kvarteret.

5. Offentliggör! – Meddela en vän, dina vänner, ALLA dina vänner (statusmeddelande på facebook låter inte lika dramatiskt) att du är på väg till gymmet. Nu kan du inte låta bli att gå dit!
Samma taktik som proteinbaren, ett lätt delsteg ger dig skjuts i rätt riktning.

6. Bekvämt och smidigt – Skaffa gymkort på ett gym nära dig. Att behöva ta en omväg är en lättanvänd ursäkt för att skippa dagens träning.

7. Rutin #2 – Ja, rutin igen, det är viktigt! Du har redan blivit medlem på ett gym nära dig, du har packat gymbagen och som vanligt(!) tränar du alltså direkt efter jobbet/skolan eller när du nu föredrar.

8. Motivation! – Dra igång en riktigt snabb, peppande låt eller varför inte ett filmklipp som får dig riktigt taggad och motiverad. Högsta volym!  GYM! NU!!

9. Tänk över dina mål – Är du seriös med din träning så har du satt upp ett eller flera mål. Du har vid något tillfälle, medvetet eller omedvetet lovat dig själv att du skall nå dessa mål. Nu ska du inte bara nå dem, du skall krossa dem!

10. Läs den här listan….

 

Styrka till din inkorg

 


Följ Styrkebloggen via mail.
Jag lovar att inte spamma dig! :)

Prenumeration genomförd!