Yngre Nybörjare

Övningsgenomgång och träningsscheman

Här hittar du som är yngre nybörjare träningsscheman för alla tillfällen. Nu kan du träna när som helst, var som helst, oberoende situation och tillgång till utrustning. Alla ska träna!

Klicka på ett av alternativen nedan för att se en genomgång av alla övningar och ladda ner ett träningsschema.

Träningsschema utan vikter och redskap för hemmaträning

Träningsschema med enkla redskap för hemmaträning

Träningsschema med vikter för gymträning

Här ska du som är yngre nybörjare hitta information och resurser som hjälper dig med att komma igång med din träning.
Du ska snabbt avancera framåt och bygga en grund för att fortsätta utvecklas och styrketräna.
Du ska lära dig hur man utför baslyften och vad man ska tänka på i varje övning och varför. Du ska lära dig om progression, dvs hur man mest effektivt fortsätter att utvecklas och ökar vikterna.

Till en början ska det finnas träningsscheman för alla tillfällen. Utan redskap, med minimala redskap eller på gym. På så vi kan du alltid träna, oavsett var du är eller när du vill.

I framtiden ska du också kunna komma hit för att lära dig grunderna och få tips om mat och tillskott. Vad du behöver och varför.
Jag vill också utöka träningen från att bara inkludera styrketräning till att inkludera kondition också och hur man bäst börjar, och fortsätter träna konditionsträning.

Utöver det ska jag sen gå vidare på motivation och sånt som sitter mer i skallen på oss. Hur blir vi nöjda med vår träning, hur sätter man mål, hur får man saker gjort, hur bygger man ett “optimalt” träningsschema. (Spoiler, dina personliga preferenser är det som spelar störst roll!)

Ge mig feedback på sidan!

15 + 9 =

Share This